Popular posts

    Comentarii recente

    Recent Comments Widget

readers online

Jan 14, 2016

Sfaturi pentru o inima sanatoasa


Bolile de inima fac anual milioane de victime, iar ingrijirea acestui motor al vietii ar trebui sa devina o prioritate pentru toti. Tot mai des auzim in jurul nostru de persoane care, desi in floarea tineretii, cad rapuse de infarct miocardic sau stop cardiac.
 Iata numai citeva sfaturi menite sa va ajute sa evitati aceste boli ale zilelor noastre, datorate in principal  stilului de viata.


Ce poate face inima si bolile ei

Inima, in regim normal, pompeaza 5 l de sange pe minut, adica 7.200 l pe zi, bate de 60 de ori pe minut, deci de 31,5 milioane de ori intr-un an, ceea ce, trebuie sa recunoastem, inseamna multa munca si efort.
Infarctul presupune blocarea unei artere, tesutul inimii nemaifiind alimentat cu oxigen, iar stopul cardiac este urmarea unei dereglari a ritmului cardiac, de exemplu a fibrilatiei ventriculare, cand inima bate de 200-300 de ori, dupa care se opreste.

Incetati sa mai fumati
Se stie ca fumatul are un rol nociv asupra sanatatii in general. Nicotina accelereaza ritmul cardiac, contracta arterele si creste presiunea arteriala. Constituentii nicotinei produc angina pectorala, infarctul, arterita si accidente cerebrale. Riscul se accentueaza o data cu cresterea numarului de tigari fumate zilnic. Cei care incearca sa se lase de fumat pot incerca sa consume seminte de floarea-soarelui si o ceasca de infuzie de urzici sau ovaz zilnic, timp de 4-6 saptamini. Semintele de floarea-soarelui au darul de a reduce pofta de nicotina, iar infuziile fortifica vasele de sange si nervii, amortizind impactul renuntarii la tutun.

Lipsa de afectiune conduce la boli ale inimii

Multe studii stiintifice au aratat ca oamenii care sunt inconjurati de afectiune, care daruiesc sau primesc zilnic mingaieri si atentie au mult mai putine probleme cu inima decat ceilalti. Daca sunteti singur puteti adopta un mic animal de companie: o pisicuta sau un catel care sigur vor sti sa va rasplateasca generozitatea, mingaierile si dragostea.
Nu faceti economie de mingaieri, de imbratisari si saruturi – nu degeaba a fost numita inima responsabila cu iubirea!

Algele marine prelungesc viata inimii

S-a demonstrat ca algele au darul de a stabiliza tensiunea arteriala, de a normaliza nivelul trigliceridelor, fosfolipidelor si colesterolului, dizolva grasimile din vasele de sange. Algele pot restabili eficienta cardiaca, prelungi viata muschiului inimii si stabiliza ritmul batailor ei.
Consumati alimente bogate in beta-carotine
Mancati alimente bogate in beta-carotine: ele pot reduce riscul unui infarct cu 40 la suta. Beta-carotenul poate fi intalnit in alimente ca: morcovii, varza, spanacul, cartofii dulci, frunzele verde inchis, piersicile si algele marine. Aveti grija ca zilnic dieta dumneavoastra sa contina cat mai multe astfel de alimente.

Nu neglijati usturoiul
Numeroase studii au confirmat abilitatea usturoiului de a reduce tensiunea arteriala, fosfolipidele si colesterolul. El fortifica inima, ajuta la cresterea raspunsului sistemului imunitar, reduce trombocitele si stabilizeaza nivelul zaharului din sange. Pentru prevenirea bolilor inimii consumati zilnic cativa catei de usturoi crud sau gatit. Acesta va va ajuta la reducerea nivelului colesterolului, raspunzator de atacurile de cord, si la o mai buna circulatie a singelui.

Mare atentie trebuie acordata alimentatiei
Uleiul proaspat presat obtinut din germeni de griu sau seminte de in este deosebit de hranitor. Cea mai mare greseala facuta în domeniul nutritiei priveste absorbtia excesiva a hidratilor de carbon, care sunt lipsiti de valoare nutritiva si care se gasesc în: zahar, dulciuri, faina, bauturi alcoolice. Acestea sunt transformate de organism în depuneri de grasimi si cu cat excesul în greutate este mai mare, cu atat creste si procentajul persoanelor care sufera de maladii coronariene (angina pectorala, infarct miocardic, ateroscleroza).

Cerealele sunt o comoara pentru sanatate
Consumati in cantitati cat mai mari cereale, vegetale, fasole, fructe, peste, seminte si iaurt. Cerealele reprezinta cel mai important segment al unei alimentatii echilibrate. Ele nu ar trebui sa lipseasca din dieta zilnica. Cerealele nerafinate reprezinta surse valoroase de proteine, carbohidrati, vitamine B si contin, de asemenea, grasimi, fier, vitamina E si in mod exceptional fibre vegetale. Fibrele actioneaza in intestin, absorbind toxinele si antrenind substantele nocive.

Nu neglijati nucile, brinza si laptele.

Beti ceai cu aroma de lamiie
El este atat de intaritor pentru inima incat un batran spunea despre el: Cei care beau ceai cu aroma de lamaie zilnic vor trai vesnic! Puteti, de asemenea, sa cufundati o mana de frunze proaspete de lamaie intr-un pahar cu vin alb pentru o ora si apoi sa beti continutul in timpul mesei. Sau preparati un otet cu aroma de lamaie si folositi-l la salate.

Evitati dietele restrictive

Curele de slabire frecvente, mesele luate in graba, folosirea purgativelor puternice au darul de a dezechilibra nivelul electrolitic cauzind diverse boli ale inimii.
Incercati sa aveti un regim de viata cat mai echilibrat. Daca intr-adevar aveti tendinte de ingrasare este bine sa consumati cit mai multe cruditati care inlatura pericolul obezitatii sau al slabirii excesive. Apelind la cruditati pana si cele mai mici si superficiale vase de singe sunt curatate de depozite, devenind mai elastice si mai bine irigate. In acest fel se poate vindeca si hipertensiunea, anghina pectorala si chiar impiedica infarctul miocardic.
Evitati sedentarismul si faceti cit mai multa miscare
Incercati sa va petreceti timpul liber stand departe de televizor, de confortul cu care v-ati obisnuit si mergeti la plimbare, sariti coarda, inotati sau faceti exercitii fizice cat mai variate. Acestea vor ajuta la revigorarea plamanilor sau inimii si va protejeaza de bolile cardiovasculare. Important este sa faceti regulat aceste exercitii, indiferent de vreme si anotimp.
Dar, daca suferiti de o afectiune cardiaca, daca simtiti dureri în zona pieptului sau a umerilor, daca sunteti slabit si ametit, daca ramaneti fara respiratie dupa eforturi de mica intensitate ori sunteti în varsta si nu ati facut miscare fizica niciodata, trebuie sa va adresati medicului înainte de a incepe o activitate fizica regulata.

Cristina Matache

No comments:

Google translate

Followers

Subscribe Now